توسط ادوکس شنبه 29 آذر 1393 3517

تاریخچه شرکت خاور پرس | بررسی دستاوردها و افتخارات

    علاوه بر آنکه سالها است نام خاورپرس به عنوان برترین سازنده انواع پرس و تجهیزات مرتبط در ایران شناخته میشود، در سالهای اخیر این شرکت توانسته است با بکارگیری توان نرم افزاری و سخت افزاری خود به عنوان یک مجموعه قدرتمند ماشین سازی، پروژه های بزرگی در زمینه ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنایع بزرگ مانند فولاد، سیمان و نیروگاهی را با موفقیت به انجام رسانده و به عنوان سازنده معتبر این تجهیزات مطرح شود. 

    این پروژه ها طیف گسترده ای از فعالیتهای طراحی-مهندسی و تولیدی را شامل می شود. از انجام یک پروژه کلید در دست و EPC گرفته تا مهندسی معکوس و ساخت قطعات یدکی خطوط تولید.  

    خرید انواع لوازم و تجهیزات ایمنی از ادوکس

    دستاوردها

    سال 1343

    صنایع فلزی رقابی که بعداً به ماشین سازی رقابی و سپس به شرکت ماشین سازی خاورپرس تغییر نام داد، تاسیس شد و در رشته صنایع فلزی اداری، آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت خود را آغاز نمود.
     
    سال 1360

    ضمن تغییر نام به ماشین سازی رقابی، فعالیت شركت از صنایع فلزی به ساخت پرسهای مكانیكی(ضربه‌ای) تغییر نمود. برخلاف دیگر سازندگان پرس در كشور كه تا آن زمان به صورت كاملاً تجربی و سنتی اقدام به ساخت پرس مكانیكی می‌نمودند، این شركت محاسبات علمی و مهندسی را مبنای كار قرار داد و موفق شد به سرعت در تولید پرسهای مكانیكی با كیفیت برتر از دیگر سازندگان پیشی گرفته، بخش اعظم نیاز كشور را تامین نماید.

    مطالعه بیشتر: آشنایی با گشتاور سنج

     
    سال 1364
    با هدف توسعه كمی و كیفی محصولات ضمن افزایش سرمایه در گردش نام شركت به شركت خاور پرس تغییر نمود.
     
    سال 1366
    برای اولین بار در كشور خـاورپرس نسل جدید پرسهای مكانیكی مجهز به كلاچ و ترمز نیوماتیك را تولید و به بازار عرضه نمود كه برخلاف نسل قبلی پرسهای مكانیكی ایمنی بالای اپراتور را تامین نموده، احتمال بروز حوادث حین کار را به حداقل می رساند. 
     
    سال 1370
    به پیشنهاد مشتریان ساخت پرسهای هیدرولیك با كیفیت برتر در دستور كار این شركت قرار گرفت كه موفق شد همانند پرسهای مكانیكی به سرعت اعتماد جامعه صنعتی كشور را به خود جلب نماید. 
     
    سال 1375
    در این سال برای اولین بار در كشور پرسهای پردور High Speed همراه با تجهیزات اتوماسیون در شركت خـاورپـرس طراحی و ساخته شد.
     
    سال 1378
    مدل بهینه شده پرسهای مكانیكی C فریم با ظرفیت 80 تن طراحی و به تولید رسید.
     
    سال 1380
    برای اولین بار در كشور طراحی و ساخت پرسهای مكانیكی دو مرحله‌ایDouble Action در شركت خـاورپـرس با موفقیت به اجرا در آمد.
     
    سال 1381
    بهره برداری از سایت جدید كارخانه خـاورپرس واقع در كمالشهر كرج آغاز شد. سالنهای مرتفع تولید به وسعت بیش از 15 هزار مترمربع، جرثقیلهای سقفی با قابلیت جابجایی 100 تن بار و ماشین آلات جدید نصب شده در این مجموعه، امكان ساخت انواع پرس تا ظرفیت 5000 تن را فراهم نمودند.
     
    سال 1382
    برای اولین بار فیدرهای الكترونیكی در این شركت ساخته شد. با هدف انتقال دانش فنی، این شركت با یك كمپانی معتبر ژاپنی در ساخت پرسهای 600، 800 و 1500 تن مکانیکی (خط G2 پژو 206 ایران خودرو) مورد سفارش شركت تام ایران خودرو همكاری نمود.
     
    سال 1383
    واحد طراحی و مهندسی این شركت به نرم افزار قدرتمند Pro Engineer مجهز شد. طراحی و ساخت پرسهای Transfer برای اولین بار در کشور انجام شد. 
     
    سال 1387
    پرسهای مکانیکی افقی با مکانیزم لینکی در این شرکت طراحی و ساخته شد.
     
    سال 1388
    شروع قراردادهای صنایع فولاد سازی با ساخت تجهیز New Segment Soupport Frame 
    ساخت Ladle Turret & Lifting Arm برای صنعت فولاد
     
    سال 1389

    طراحی و ساخت Tundish Tilting Stand و Porous Plug Removing برای صنعت فولاد


    جهت تماس با شرکت خاور پرس کلیک کنید.

    اشتراک گذاری:




    نام
    ایمیل
    نظر