توسط ادوکس یک‌شنبه 15 تیر 1399 1760

نقشه راهنمای انتخاب و خرید دریل برقی یا شارژی متناسب کار شما

    دریل ابزاری است که در درجه اول برای ایجاد سوراخ دوار یا گرد و همچنین بست اتصال دهنده ها استفاده می شود. داخل پوسته، موتور قرار می گیرد و به کمک شستی پاور که رابط بین منبع انرژی و موتور هست به کار افتاده و با سرعت سریع چرخشی، مته را نیز به حرکت در آورده و موجب سوراخکاری یکنواخت می شود. دریل های صنعتی امروزی، قابلیت های مختلفی را پشتیبانی می کنند که به کمک یک شستی که بر روی بدنه تعبیه می شود می توان حالت های گیربکس را تنظیم کرد. در مجموع سه وضعیت را می توان انتظار داشت، حالت مته کاری، حالت چکشی و حالت سوم ترکیبی از مته کاری و چکشی. ضربه زنی دریل به این صورت استکه در حین چرخش، پشت مته حالت چکشی ایجاد می کند که در سوراخ کردن دیوار، کاشی، مصالح ساختمانی و تخریب های کوچک بسیار مفید و اثرگذار خواهد بود. 

     

    انواع دریل کدامند؟

     دریل در تمامی مشاغل و صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده دارد و بنابر نیاز می توان به غیر از سوراخکاری برای امور دیگری مثل همزدن، تخریب و پیچ بندی نیز از آن بهره گرفت. بهترست قبل از هر تصمیمی با انواع بسیار متنوع دریل آشنا شوید و بعد به سراغ جزئیات دیگر بروید. ما در اینجا انواع دریل به همراه کاربرد و روشهای استفاده آنها را توضیح دادیم.

    راهنمای جامع و ساده خرید دریل

    بسته به نوع کاربردی که از دریل انتظار دارید، ابزارگیری به نام سه نظام در قسمت جلوی ابزار متصل است که درون آن مته یا بیت سرپیچ گوشتی قرار می گیرد. سه نظام در سایزها و عملکردهای مختلفی طراحی و تولید شده اند که نیازمند شناخت لازم از هر یک دارید که ادوکس چگونگی مکانیزم عملکرد و کاربرد انواع سه نظام دریل را به زبان ساده توضیح داده است.

    همانطور که اشاره کردیم دریل از نظر سرعت، قدرت و اندازه تنوع بسیار زیاد دارد. از لحاظ منبع انرژی با برق یا باطری کار می کنند. البته در مدل های اولیه به صورت دستی بوده اند. هر مقدار توان خروجی دریل که با " وات " مشخص می شود بالاتر باشد، قدرت ابزار نیز بیشتر خواهد بود و به سمت صنعتی و حرفه ای بودن می رود. به این نکته توجه داشته باشید که مقدار سرعت گردش موتور که با RPM نمایش داده می شود در حالت آزاد و بدون درگیری مته برآورد می شود و مسلما در هنگام کار کردن، با توجه به نوع متریال این سرعت متغییر خواهد بود. اگر با مطالعه مقالات پیشنهادی ما به این نتیجه رسیدید که دریل شارژی انتخاب شما خواهد بود پس نیاز دارید که با یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش های آن یعنی تنظیم ترکمتر دریل پیچ گوشتی شارژی هم آشنایی لازم را کسب نمائید.

     

    انواع مته دریل کدامند ؟

    هر مدل دریلی که داشته باشید بیت مته جز لاینفک متعلقات آن خواهد بود. مته ها معمولا در پروژه های نجاری، فلزکاری، ساخت وسایل ماشین، ساخت و ساز و پروژه های کاربردی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. برخی مدلهای بسیار خاص هم برای صنایع هوافضا و بردهای مینیاتوری ساخته شده اند. به این نکته توجه داشته باشید که داشتن مته متناسب با پروژه بسیار حائز اهمیت بوده و استفاده اشتباه یا نابجا از آن گاهی خسارت هایی را به پروژه یا اپراتور وارد می کند. برای آگهی از گونه های مختلف ابتدا نیاز هست که ویژگی متریال هایی که مته از آنها ساخته می شود را بدانید و در ادامه با انواع مته دریل و شناخت کاربرد هر کدام آشنا شوید. مطالعه این دو مطلب کاملا کاربردی را موکدا توصیه می کنیم.

    هر آنچه درباره خرید دریل نیاز هست بدانید

    هر ابزار بسته به میزان استفاده، فشار کاری که وارد می شود و نوع به کارگیری اش توسط اپراتور، از عمر مفیدی برخوردارست که بعد از گذشت این مدت یا راهی تعمیرگاه شده و یا نیاز به تعویض پیدا می کند و بلا استفاده می شود. در مبحث دریل و متعلقات، این اتفاق بیشتر شامل بیت مته استکه امکان شکستن، سوختن و یا کند شدن آن زیاد است. پس باید در نحوه تعویض و جایگزینی آن آگاهی و مهارت داشته باشید. چنانچه در استفاده از دریل تازه کار هستید و یا می خواهید از سطح اطلاعات خودتان خاطر جمع شوید با مقاله نحوه تعویض مته دریل در مدل های دستی و اتومات همراه شوید.

     

    بهترین مدل دریل کدامست ؟

    با تمامی اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم امیدواریم که در هنگام انتخاب و خرید دریل به نکات مختلفی که آگاهی پیدا کردید توجه لازم را داشته باشید. از جمله اینکه برای چه کاری می خواهید استفاده کنید؟ چه میزان قدرت نیازهای آینده شما را هم تامین می کند ؟ کدام عملکرد ها برای شما مفید هستند ؟ اگر نیاز به جمع بندی دارید و یا مایل هستید که چند نکته طلایی دیگر را نیز بدانید، مقاله آموزش و راهنمای ساده خرید دریل را برایتان آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آنرا مطالعه کنید.

    تیم تحریریه ادوکس برای تک تک مقالات انرژی زیاد صرف نموده است. لطفا با درج دیدگاه تان در بخش نظرات کاربران پائین صفحه، ما را از میزان اثربخشی و نقطه نظراتتان آگاه کنید.

     

    مشاهده انواع دریل شارژی و الکترونیکی

    اشتراک گذاری:




    نام
    ایمیل
    نظر