توسط ادوکس شنبه 6 اردیبهشت 1399 1259

تاریخچه شرکت ماکیتا : گزیده ای از شکل گیری و دستاوردهای MAKITA

    ماکیتا یک شرکت محبوب و معروف ژاپنی در زمینه طراحی و تولید ابزارآلات برقی و شارژی صنعتی و نجاری است. به جرات در تمام دنیا هیچ صنعتگری را نمی توان پیدا کرد که از این شرکت خریدی نداشته باشد. با اینکه ماکیتا به ذات و سنت خود پایبند است ولی محصولاتی را به بازار عرضه می کند که موجب سهولت انجام کار و افزایش حس راحتی کاربر می شود. دامنه تولیدات آن بیشتر از 350 مدل ابزار است که هر کدام از آنها به زیر شاخه های دیگری تقسیم می شوند. بنابراین تنوع در این برند پایان ناپذیر است و برای هر سطح کاربری و صنعتی می توان ابزار ارزشمندی را انتخاب و خرید کرد.

     

    آقای ماکیتا موسس شرکت ابزار برقی ماکیتا

     

    تاریخچه شرکت ماکیتا

    در 21 مارس سال 1915 به عنوان تعمیرات موتورها، ترانسفورماتورها و فروش وسایل برقی دراستان آیچی کشور ژاپن با نام ماکیتا دنکی سی ساکوشو توسط آقای ماسابورو ماکیتا تاسیس شد.

    شرکت ماکیتا اولین موتور خود را در سال 1935 به شوروی سابق صادر کرد و در دسامبر 1938 به عنوان شرکت برق کاری رسما ثبت شد. ماکیتا در زمینه ابزار آلات و ماشین های برقی فعالیت دارد که از نظر کیفیت با بوش رقابت می کند. در سال 1957 اولین رنده برقی و همزمان اولین شیارزن را به عنوان ابزار برقی تولید کرد.

     سال 1958 رنده برقی قابل حمل را وارد بازار ژاپن کرد و درادامه به سال 1959 ماکیتا به عنوان تولید کننده  ابزارهای برقی صنعتی  شد. تا پایان سال 1969، این شرکت توانست به تکنولوژی تولید دریل و اره گرد بر دست پیدا کند و اولین دریل شارژی با مدل 6500D  را روانه بازار کرد و به تبع این موفقیت دفتر ماکیتا سال 1970 در ایالات متحده تاسیس گردید.

    دسامبر 1978 اولین دریل پرتابل را که با باطری نیکل کادمیوم  قابل شارژ مجدد بود را با مدل  6010D به بازار عرضه کرد.  حدود 20 سالی از این دست آورد بزرگ گذشت تا توانست در ادامه کسب موفقیت و نوآوری هایش، بار دیگر بازار صنعت دنیا را شگفت زده کرده، در آگوست 1997 دریل شارژی مدل 6213D را به عنوان اولین ابزار با باطری نیکل هیدرید در نمایشگاه سخت افزار شیکاگو به نمایش گذارد.

    شرکت ماکیتا جهت به دست آوردن سهم بیشتری از بازارهای جهانی در سال ۲۰۰۲ خط تولید ابزارآلات ارزان قیمت خود را برای فروش در بازارهای آسیایی  با نام تجاری Maktec در کشور چین راه اندازی نمود. بنابر ادعای شرکت مادر،Maktec  تنها با تغییر یکسری روندهای تولید که موجب کم شدن هزینه ها می شود، توانسته محصول نهایی را با قیمتی ارزان‌تر وارد بازارهای هدف خود نماید ولی این امر موجب افت کیفیت و کارایی نسبت به محصولات اصلی ماکیتا نشده است.

    ماکیتا اولین ابزار برقی خود را که مجهز به موتور بدون زغال (براشلس) را در سال 2004 جهت خدمت به صنایع دفاعی و هوایی تولید و به بهره برداری رساند. ایده طراحی این مدل موتور جهت طول مدت کار، افزایش قدرت و در نتیجه به دست آمدن سرعت بیشتر صورت گرفت. یک سال بعد در فوریه 2005 اولین ابزار با باطری لیتیم-یون مدل TD130D را روانه بازار کند. پس از آن به تولید انبوه باطری های لتیوم-یون با قدرت 18 ولت در آمپر های متنوع روی آورد. در حال حاضر این شرکت بر روی ابزارهای خود از باطری های 7.2، 12، 14.4، 18، 24، 36 و 40 ولت استفاده می کند. در سال ۲۰۰۹ ماکیتا این فناوری کارامد براشلس را برای ابزارهای شارژی ۱۸ ولت در اختیار بقیه قرار داد.

     

    اولین رنده برقی ماکیتا


    در سال 2011 یوجی یاماماتو و کیوزومی کوکوا جعبه هایی با نام MAKPAC را طراحی نمودند و به نام خود ثبت رساندند. این جعبه های ارگانایز شده که از استحکام بالا هم برخورد دارست افراد برای حمل و نقل ابزارآلات برقی و لوازم جانبی خود استفاده می کنند. 

    ماکیتا با تاکید بر تحقیق و توسعه، توانسته اعتماد کاربران در سراسر دنیا را جلب نموده و امروزه محصولاتی با کیفیت بالا، لرزش کمتر و کاربرد بیشتر که موجب احساس بهتری در مشتری می شود را وارد بازار می نماید. به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس شرکت در سال 2016 یک نمونه پیچ گوشتی شارژی 18 ولت با باتری 5 آمپر به رنگ طلایی و در تیراژ محدود تولید نمود که فروش اولیه آن فقط در کشور ژاپن صورت گرفت.

    زمینه های فعالیت ماکیتا 

    1-ابزارآلات قابل حمل: ماکیتا علاوه بر پیچ گوشتی های قابل حمل، آچار بکس ضربه ای، انواع دریل از جمله چکشی و ساده، بتن کن و تخریب، دریل پیچ گوشتی، اره گرد بر، اره عمودبر، اورفرز نجاری، رنده نجاری و قیچی فلزبر ارائه می دهد.

    2-ابزارآلات قدرت: در زمینه ابزارآلات برقی ماکیتا از طرفی ابزارهای کلاسیکی همچون چکش های حفاری، دریل ها، رنده ها، اره ها، کاتر و فرز را تولید می کند و از طرفی، تجهیزات باغبانی مانند چمن زن های برقی، تمیز کننده های فشار قوی، دمنده مکنده ها و ابزار اندازه گیری مثل تراز لیزری، ابزار اندازه گیری فاصله را ارائه می دهد.

    3-ابزارآلات بنزینی: موتور برق، اره برقی، چمن زن، بلوور، داس درو که نیروی آنها توسط بنزین تامین می شود را نیز تولید می کند.

    4- تولیدات جانبی: در زمینه تولید اسلحه، کیت های کوچک موسیقی جاز، پتو، کاپشن، جارو، ویلچر، بلندگو و قهوه ساز نیز فعالیت دارد.
     

    ابزار آلات برقی و شارژی ماکیتا

     

    اختراعات و دستاوردهای ماکیتا

    1915 تاسیس شرکت ماکیتا توسط ماسابورو ماکیتا به عنوان شرکت فروش و تعمیر موتورهای الکتریکی 
    1935 صادرات به شوروی سابق
    1938 ثبت رسمی شرکت ماکیتا به عنوان شرکت برق کاری
    1958 تولید اولین ابزار برقی و معرفی رنده برقی مدل ۱۰۰۰
    1969 به دست آوردن فن آوری تولید دریل برقی و اره گردبر 
    1970 تاسیس دفتر ماکیتا در ایالت متحده امریکا
    1978 تولید اولین دریل شارژی با باتری نیکل کادمیوم 7.2 ولت مدل ۶۰۱۰D
    ۱۹۸۱ تولید اولین میخ زن بادی مدل AN۵۰۰۰ و کمپرسور باد مدل  AC۶۰۰۱
    1985 تولید و مونتاژ ابزارآلات ماکیتا، در جورجیای آمریکا
    ۱۹۹7 تولید اولین دریل و پیچ گوشتی شارژی با باتری نیکل – هیدرید فلز مدل ۶۲۱۳D
    ۲۰۰۲ احداث خط تولید برند Maktec در چین جهت کاهش قیمت و فروش در بازارهای آسیایی 
    2004 تولید ابزار بدون زغال (براشلس)
    2005 تولید ابزارآلات شارژی با باتری لیتیوم یون
    ۲۰۰۵  ساخت دریل روتاری چکشی با سیستم ضد لرزش مدل  HR۴۰۱۱C
    2009 عرضه و توسعه فن آوری براشلس 18 ولت به دیگر پیمانکاران
    ۲۰۱۰ تولید دریل و پیچ گوشتی شارژی مدل  TD۱۳۳D  با موتور براشلس
    2011 طراحی و تولید MAKPAC
    2016 به مناسب یکصدمین سالگرد تاسیس تولید محدود پیچ گوشتی 18 ولت 5 آمپر طلایی


    اشتراک گذاری:




    نام
    ایمیل
    نظر